DecidimVLC

VIA VERDA DEL FORN D´ALCEDO A SEDAVI. PRIMERA FASE: ACCESSOS URBANS.

26/11/2016  •  POBLES DEL SUD  •  Grupo de trabajo por distrito

Código propuesta de inversión: 399

Observaciones a la propuesta de inversión

La proposta viable només contempla l'execució d'una vorera en la Avinguda Carlos Marx entre els carrers Forn d'Alcedo i el carrer Guadalquivir. L'actuació de pavimentació en el carrer Sedaví no és viable per no disposar de sòl de titularitat municipal per a la seua execució.


Aquesta és la proposta de realització de la primera fase, la més pròxima al nucli urbà, del futur accés per a vianants i ciclistes (o “via verda”) des del Forn d’Alcedo a Sedaví. La via verda és un projecte de foment de la mobilitat sostenible, de millora de la seguretat de vianants i ciclistes i de recuperació d’espais degradats.

Les eixides del Forn d’Alcedo en direcció a Sedaví no disposen de voreres adequades ni, per descomptat, de carril bici que puga connectar amb algun dels itineraris en estudi per a la construcció d’una futura via verda, la qual ens permetria accedir amb seguretat al poble veí i, a través d’aquest, connectar amb el futur Anell Verd Metropolità. Considerem que, abans que estiga operativa aquesta via verda, és imprescindible facilitar-ne l’accés des dels dos extrems del poble urbanitzant els vials inacabats.

Durant l’any 2016 s’han realitzat diferents obres d’adequació urbanística en El Forn d’Alcedo amb la clara intenció de crear un gran itinerari segur i còmode per a vianants. Aquest nou itinerari connecta la gran zona de vianants construïda recentment en la plaça del Riu Segura (en la zona Est del Poble) amb la nova senda reservada a vianants que va des del carrer Segart fins al carrer Guadalquivir, amb el nou pas per a vianants, ben senyalitzat, que travessa el carrer Guadalquivir i amb la nova vorera Nord, de gran amplària, del carrer Sedaví, la qual, al seu torn, acaba enllaçant per un nou pas de vianants amb la vorera Est (incompleta) del Camí del Forn d’Alcedo.

Aquests dos últims carrers (carrer Sedaví i Camí del Forn d’Alcedo) estan situats en la zona Oest del poble, de manera que, després d’enllaçar amb vials segurs per a vianants els dos extrems del nucli urbà, és necessari pensar en la connexió d’aquests dos últims carrers amb la futura via verda. Per a fer-ho possible proposem les següents actuacions:

1. Reconversió en zona de vianants del tram més estret del carrer Sedaví. El tram en qüestió, d’aproximadament 55 metres de longitud per 4,5 d’amplària, discorre des de la parcel·la número 4 (en la cantonada on es fa més estret el carrer Sedaví) fins a la cantonada de la parcel·la número 5 amb el carrer Guadalquivir. La reconversió en zona de vianants es faria eliminant l’actual vorera Oest, molt rudimentària i desigual, delimitant l’amplària real del carrer en el punt on voreja una parcel·la cultivada de límits confusos i, finalment, pavimentant tota l’amplària d’aquest tram de  carrer amb el paviment adequat, amb dues opcions diferents:

a) Opció econòmica: asfaltar de manera uniforme tot aquest tram de carrer i limitar-se a senyalitzar-lo com a pas exclusiu de vianants i ciclistes, permetent només l’accés de vehicles de persones residents.

b) Opció estètica i de valorització del patrimoni: tenint en compte que quasi totes les cases d’aquest tram de carrer estan catalogades com a protegides pel seu valor patrimonial, seria molt positiu, des del punt de vista estètic i de valorització i preservació d’aquest espai, que es pavimentara amb un material més atractiu que l’asfalt. Per la seua resistència i acabat final, atractiu tot i ser prou econòmic el material, suggerim que s’utilitze ciment imprés en substitució de la lloseta, molt més cara. Naturalment, en acabar, haurà de senyalitzar-se el pas convenientment i permetre només l’accés dels vehicles de les persones residents en aquest carrer.

2. Perllongació en direcció Sud (19 metres) de la vorera Est del Camí del Forn d’Alcedo, la qual està interrompuda en la confluència amb l’avinguda de Karl Marx. La nova vorera seguiria en direcció Est (72 metres) per l’avinguda de Karl Marx, continuaria  en direcció Nord (18 metres) pel carrer Guadalquivir i enllaçaria amb el tram reservat a vianants i ciclistes proposat en el carrer Sedaví. Tenint en compte que en el tram abans esmentat de l’avinguda Karl Marx hi ha una parada de la línia 14 de l’EMT instal·lada en un punt sense vorera i, fins fa molt poc, sense voral, i que aquest és un punt de trànsit intens de camions de gran tonatge per ser una entrada al polígon industrial, és imperatiu construir una vorera que, a més de connectar directament amb la futura via verda, facilitaria l’accessibilitat i milloraria sensiblement la seguretat de les persones usuàries d’aquesta parada de l’EMT. Finament, i ja que entre la vorera projectada i el camp veí hi ha un desnivell molt gran (quasi un metre en alguns punts), suggerim la instal·lació d’un barandat per a prevenir caigudes.

Considerem que amb aquesta proposta de mobilitat, a més d’urbanitzar vies i accessos inacabats, facilitar els desplaçaments dels nostres veïns i veïnes a peu o en bicicleta i augmentar la seguretat de ciclistes i vianants, es millora la connexió entre els dos extrems del poble i la del poble amb la futura via verda.

La futura via verda representarà un clar benefici per als nostres veïns i veïnes que, per proximitat i/o necessitat, es desplacen a peu o en bicicleta a Sedaví, ja que depenen en bona mesura dels diferents serveis i equipaments del poble veí. Per una altra banda, representarà també un benefici per als veïns i veïnes de Sedaví i per a qualsevol persona usuària del futur Anell Verd Metropolità, ja que podrà desviar-se per aquesta “branca secundària” de l’Anell i accedir amb seguretat al poble del Forn d’Alcedo. Presentem, per tant, la primera fase d’aquest ambiciós projecte a la convocatòria de propostes dels Pressupostos Participatius.

Ubicación: EL FORN D´ALCEDO

Documentos (0)

  • Redacción del proyecto

  • Tramitación

  • Ejecución del proyecto

  • Ejecutado